lørdag den 30. juli 2011

towards the surface

Jeg ramte vist lige lavvande for en kort stund, og bloggen her har emmet af tavshed. Det har sandt at sige ikke skortet på debatemner som oplagte blogindlæg, jeg har blot ikke haft ordene at dele.

Den danske sommer lader meget tilbage at ønske, og hvilke skarn kan tillade sig at klage.
 Det har været min fødselsdag, og hvilken én
Fejret i familiens lag
på en regnfuld Tour-dag,
i skyggen af Norge...
-det var vist hvad jeg kunne rumme at  skrive om den sag.

Mine fine nye Clover hæklenåle, har snart fortjent et etui, og inspirationene finder jeg her, hos 'ein gul knapp'.

Mit surdejs projekt forløber over al forventning, og har nu 2 slags rugbrødserfaring på samvittigheden, samt en kæmpe omgang surdejsbaseret-fødselsdags boller (de smagte både godt med mørk pålægchokolade og solbær syltetøj på arbejdet, og med humus og chiliolie til aftensmaden).

En ny rugbrødsblanding står nu og bobler sig lækker på gulvet i køkkenet, og i morgen kan jeg så afprøve min nye rugbrødsform.

 




Det er Ramadan her en af de først kommende dage, og den lille lejlighed er i fuld færd med at blive fyldt op til briste punktet, af alle mulige og umulighe ingredienser og andet mundgodt, manden min kunne tænkes at få lyst til at fylde i sig efter solnedgang, de 30 dage som følger. Bis'millah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar