søndag den 9. juni 2013

...godt for noget!

Af og til går hændelser op i en højere enhed, og sammensætninger man aldrig havde drømt om, opstår og former nye succeser.

Sådan en tilfældig succes opstod for mine smagsløg i går.

Ville lave den lette udgave af waldorfsalat som tilbehør til lasagne, og manglede blot blegselleri, som manden min fint kunne proviantere på vejen hjem fra sin vanlige cykeltur.

Jeg gik således igang med at blande dressingen: græsk youghurt, citronsaft, salt og peber.

Til hurtigudgaven bruger jeg gerne rosiner frem for vindruer, og når de lige blandes i dressingen lidt tid inden servering, bliver de saftige og bløde. Som sagt så gjort.

Nu skulle jeg blot terne et æble og skive blegstænglerne samt strø med valnødder, inden spisetid.

Skæbnen ville at min mand kom hjem med et stort sellerirod hoved.

Et øjeblik opgav jeg overhovedet at lave tilbehør til lasagnen... Men så... Fluks blev roden ternet i små sprøde tern, og æblet blev udskiftet med en lækker sød pære.
Så kom valnødderne over og vupti... En herlig sommersalat havde set dagens lys.

Det er ihvertfald ikke sidste gang jeg har lavet den kobling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar