søndag den 2. maj 2010

On to a fresh start

General status: Mildly bored, fairly recharged and optimistically happy.

Spring is closing in drastically, and I intend to enjoy fully. Have had an overall satisfying weekend, that extra day off work have surely made a difference.

Finally wrapped up my falafel-recipe ,so here it is:

Falafel a'la Stina
Ca. 30 stk.
300 g. Tørre kikærter lægges i blød i rigeligt vand, minimum 12 timer.
1 bundt persille
1/2 løg
4 fed hvidløg
1 tsk. Bagepulver
2 spsk tahin, eller 2 spsk ristet sesamfrø
1 spsk. Hel spidskommen
1 spsk. Hele korianderfrø
Chili efter smag, gerne frisk
Salt og peber
2 æg
Koriander og spidskommen tørristes på en pande ved svag varme i få min. Evt. Sammen med sesamfrø.
Det hele kan blendes sammen i en god blender, eller deles lidt op. 'farsen' røres godt sammen i en skål og skal hvile i køleskab omkring 20 min.
Jeg former små frikadelle-størrelse, og trykker dem let flade (nemmere at spise i pitabrød)
Kan enten steges på panden for sprødhed, ellers bages i ovn ca. 25 min v. 200*.
Denne opskrift er eksperimenteret frem efter min smag, mængder kan således reguleres efter behov.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar