søndag den 22. maj 2011

marengsrester på en søndag

I går bagte jeg marengs.
Mmmm... For mig er marengs nok den ultimative luksus dessert spise, foruden flødeboller.
Jeg elsker den enkelthed de har, samtidig med at smagen er himmelsk og dyb.
Det var første gang jeg skulle forsøge mig med at lave dem selv, og selvom jeg er ganske tilfreds med resultatet, er der klart plads til forbedring i de næste mange forsøg.
Opskriften fandt jeg på Google her

Anledningen var at jeg fik besøg af sødeste Kimmie. Vi tilbragte nogle velfortjente timer på græsplænen med kaffe og marengs og mængder af snak. Da det blev lidt køligere, rykkede vi indenfor, og besluttede at udvide arrangementet med Fakta's de bedste bobler og Thai take-away. Kimmie kørte hjem adskillige glas rødvin senere, efter en fantastisk hyggelig aften med befriende snak og fortroligheder og masser af lækkert musik.

Nu blev det søndag, og som jeg sidder og skriver dette, gik der bogstaveligtalt hul på himlen, og det lyner og tordner meget overbevisende. Det er ligefrem hyggeligt, og jeg har lidt marengs tilbage. 

Resten af søndagen vil jeg få til at gå med at catche op på Camilla Plum's programserie Krudt og krydderier. Det var gået min næse forbi at de havde lavet nye serie, og jeg har derfor hele 8 afsnit tilgode. Vil varmt anbefale alle at stikke næsen forbi DR og hendes fortryllende madrejse.
Krudt og krydderier (1:10): "Camilla Plum laver mad fra Nordafrika - Lammetagine med ras el rhanut og harissa - og gulerodssalat med kanel og orangeblomstvand."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar